יש קשר בין קידום אורגני לממומן?

הייטק

כאשר אנו רוצים לייצר טראפיק לאתר או דף מסויים, ישנן מספר דרכים לעשות זאת.

להשקיע לטווח הארוך – קידום אורגני

אפשר לקדמו בקידום אורגני בגוגל – SEO, משמע להעלות אליו תכנים מספיק רלוונטים ואיכותיים ולקשר אותו אל אתרים, דפים, פרופילים אחרים בעלי טראפיק רחב יותר ברחבי הרשת כשהעבודה העיקרית מתבצעת בקניית קישורים מאתרים חזקים, מקודמים ורלוונטיים שמקבלים ציוני איכות גבוהים מגוגל.

יתרון: מקור אמין, קהל בא אליך, טוב לטווח הארוך
חיסרון: יכול לקחת הרבה זמן

הדרך המהירה – קידום ממומן

דרך נוספת היא קידום ממומן – PPC, משמע בניית קמפיינים ממומנים בפלטפורמות שונות שמכוונים לקהל יעד ובעזרת תקציב נכון + מודעה נכונה ניתן לייצר תנועה של קהל רלוונטי אל הכתובת המיועדת ומתוך כך לייצר המרות, רכישות, יצירת קשר וכו'..

יתרון: תוצאות מהירות, קהל ספציפי
חיסרון: צריך "לרדוף" אחרי קהל

מה הקשר בין קידום ממומן לקידום אורגני?

לאחר שעשינו מעט סדר בדברים, בואו נבין האם קיים קשר בין השניים ואם כן, איך אפשר למנף אותו, מה כדאי לעשות וממה מומלץ להימנע.

נניח שיש לנו חברה למקררים ומגיע מקרר חדש לארץ שאותו שאנחנו רוצים למכור. כדי למכור אותו עלינו לייצר קהל עם פוטנציאל רכישה גדול. הנה דרך מעולה שמחברת בין אורגני לממומן ושתייצר לנו את אותו קהל – נכתוב מאמר על קניית מקרר חדש, נטמון באותו דף פיקסל שיודע לנטר את כל הטראפיק ונפנה את כל מי שנכנס לאתר לפרסומות שלנו על אותו מקרר חדש שהגיע לארץ.

לאחר עשינו זאת, נמשיך לפרסם עוד מאמרים ולינקים הקשורים לאתר שלנו. האלגוריתמים של גוגל ושל פייסבוק ינתחו את אותן תנועות כעוד מקור הגעה איכותי ובעצם בעזרת אותו קידום ממומן, דירוג האתר שלנו יעלה בתוצאות החיפושים.