איך אדע אם כדאי לי לבטח את הרכב בביטוח מקיף?

על פניו, יש היגיון רב ברכישת ביטוח מקיף לרכב, כפי שנוכל לראות בהמשך, אך ישנן שאלות מסוימות שצריך לבחון. להמשך קריאה, הקליקו כאן
איך אדע אם כדאי לי לבטח את הרכב בביטוח מקיף

אנשים אשר רוכשים רכב, חדש או ישן, נוהגים לפנות אחרי שהם מקבלים המפתחות שלו אל חברות הביטוח על מנת לרכוש פוליסות ביטוח עבורו. ביטוח חובה שהמדינה מחייבת אותם לרכוש, וכן ביטוח מקיף שחברות הביטוח מציעות להם.

על פניו, יש היגיון רב ברכישת ביטוח מקיף לרכב, כפי שנוכל לראות בהמשך, אך ישנן שאלות מסוימות שצריך לבחון. למשל, למה זה משתלם וכן כיצד בוחרים את הפוליסה הנכונה לרכב. צריך לומר, זה נכון גם בהקשר של ביטוח לרכב חדש, יד ראשונה, וגם עבור רכב ישן יד שנייה ומעבר לכך.

מה זה ביטוח מקיף וכיצד הוא יכול לעזור לנו?

בשביל להבין האם ולמה זה משתלם לרכוש ביטוח מקיף לרכב, צריך להבין מה זה וממה הוא מורכב.

ביטוח מקיף הוא למעשה, פוליסה שמאפשרת לנו לבטח את הרכב עצמו מפני מקרים מסוימים שעלולים לגבות מאיתנו מחיר יקר. מדובר על מקרים כגון, גניבה, תאונה, פריצה, שריפה, נזק לשמשות או למראות, גניבת רכוש מתוך הרכב ועוד שורה ארוכה של מקרים שהתוצאה שלהם היא נזק לרכב או לאחד מהרכיבים שלו.

להבדיל מביטוח חובה המתייחס לפגיעה באחרים ו/או בגוף שלך או ביטוח צד ג' המתייחס לפגיעה ברכוש של אחרים, הרי שכאן הפוליסה נועדה לבטח את הרכב שלנו מפני נזקים שעלולים לקרות לו. הפיצוי כמובן יגולם באופן כספי, למרות שיש מקרים שחברת הביטוח תספק לנו גיבוי כגון רכב חלופי לתקופה מסוימת (במקרה של תאונה, גניבה או במקרים מסוימים אחרים).

האם זה תמיד משתלם לרכוש ביטוח מקיף?

התשובה לשאלה האם משתלם לנו לרכוש ביטוח מקיף לרכב, מתחלקת לשניים. החלק הראשון עוסק בשאלה, מה סוג הרכב, מאיזה שנתון הוא, מה הערך הכספי שלו. ישנם רכבים ישנים (לא רכבי אספנות) שייתכן מאוד וזה לא ישתלם לקנות עבורם ביטוח מקיף, מאחר והעלות תהיה גבוהה ומה שחברת הביטוח תספק לנו בתמורה לא ישתווה לכך. לכן, אנחנו צריכים לבחון את הנקודה של הכדאיות, על פי ערך הרכב ועד כמה באמת פוליסת הביטוח משתלמת עבורו.

החלק השני מתייחס לשאלה, מה בדיוק חברות הביטוח מציעות לנו ובאילו עלויות. לשם כך, אנחנו נשתמש במנגנון השוואת מחירים של אתר Wobi סוכנות ביטוח דיגיטלית המובילה בהשוואת ורכישת ביטוחים. כאן נוכל לקבל את כל המידע אודות פוליסות ביטוח לרכב בכלל ובפרט פוליסות ביטוח מקיף לרכב. נוכל להשוות בין הפוליסות ולהחליט איזו מביניהן משתלמת עבורנו.

בסיכומו של דבר, אנחנו צריכים לבחון איזו פוליסה יכולה לשרת את הצרכים שלנו בצורה הטובה ביותר, איזה ערך יש לה לעומת סוג הרכב והערך שלו, והאם זה משתלם לנו לשלם את המחיר עבור הפוליסה, בשביל שבסופו של דבר נוכל ליהנות ממנה בצורה אופטימאלית. אין ספק שמנגנון כמו זה של אתר WOBI יכול לעזור לנו לקבל תשובה ברורה בעניין.

תמונה: Shutterstock