ביטוח מקיף לרכב – איך זה עובד?

בביטוח מקיף לרכב ישנם כיסויים נוספים כגון הגנה משפטית, תחבורה חלופית כשהרכב במוסך ועוד וניתן להרחיב אותו גם לכיסוי שירותי גרירה, שבר שמשות, שירות החלפת גלגל, העברת טסט, רכב חלופי במקרה של גניבה ועוד. חלק מהחברות מאפשרות גם  שירות VIP בעת תאונה וכיסוי שכפול מפתחות - למקרה של אובדן עקב גניבה או פריצה, או למקרים של נעילה מחוץ לרכב.
ביטוח מקיף לרכב

ביטוח מקיף לרכב הוא ביטוח רשות לכיסוי נזקי רכוש שלכם או של צד ג' הנגרמים כתוצאה מתאונה, שריפה, גניבה, השחתה וסיבות נוספות. ניתן להוסיף אותו לביטוח החובה (עבור נזקי גוף) על מנת להימנע מסיכון כלכלי אדיר במקרה שהרכב שלכם מעורב באירוע כזה.

בביטוח מקיף לרכב ישנם כיסויים נוספים כגון הגנה משפטית, תחבורה חלופית כשהרכב במוסך ועוד וניתן להרחיב אותו גם לכיסוי שירותי גרירה, שבר שמשות, שירות החלפת גלגל, העברת טסט, רכב חלופי במקרה של גניבה ועוד. חלק מהחברות מאפשרות גם  שירות VIP בעת תאונה וכיסוי שכפול מפתחות – למקרה של אובדן עקב גניבה או פריצה, או למקרים של נעילה מחוץ לרכב.

מה לא כלול בביטוח מקיף לרכב?

ישנם שלושה סעיפים שאינם כלולים בביטוח מקיף לרכב, לחלקם אפשר להבטיח כיסוי באמצעות הגדלת הפוליסה או פוליסה נוספת.

  • גאדג'טים, אביזרים, מערכות שמע ותוספות שאינם הרכב עצמו. ניתן לבטח אותם ע"י הגדלת הפרמיה.
  • תקלות מכניות והחלפת גלגל כשאלו לא נגרמו כתוצאה מתאונה או גניבה.
  • רשלנות הנהג – כאשר ניתן להוכיח נהיגה ברשלנות. במקרים כאלו חברת הביטוח לא תכסה את הנזק שנגרם.

איך נקבעים מחירי הפוליסות של ביטוח מקיף לרכב?

ביטוח מקיף לרכב הוא בעצם סוג של ניהול סיכונים. החברה המבטחת לוקחת על עצמה את סיכוני הנזק עקב תאונה או גניבה, אך גם אתם יכולים להשפיע על המחיר לפי הסיכונים אותם אתם מוכנים לקחת.
הפרמיה הבסיסית מחושבת לפי נוסחה של אחוז משווי הרכב כפי שהוא מופיע במחירון, אך יש כמה גורמים שיכולים להשפיע על המחיר הסופי של ביטוח רכב מקיף:

  • סוג ודגם הרכב
  • מערכות הבטיחות המותקנות ברכב
  • גיל הנהג (נהג צעיר ישלם יותר)
  • מין הנהג (נשים בד"כ משלמות פחות)
  • היסטורית או העדר תביעות. (נהג זהיר ישלם פחות)
  • מספר הנוהגים ברכב

באתר משרד האוצר קיימים מחשבוני ביטוח שמאפשרים לכם לבדוק ולהשוות את מחירי פוליסות הביטוח השונות.

השתתפות עצמית

השתתפות עצמית היא סכום שנקבע מראש בפוליסה ואותו ישלם המבוטח בעת האירוע. אם הנזק שנוצר קטן מסכום ההשתתפות העצמית, הוא יחול על המבוטח. תביעת ביטוח כדאי להגיש בעצם רק כאשר הסכום גדול משמעותית מסכום ההשתתפות העצמית. בגובה ההשתתפות העצמית ניתן לשלוט אם אתם נהגים זהירים, אם תתקנו את הרכב במוסך שיש לו הסדר עם חברת הביטוח, או על ידי הגדלת הפרמיה.
האם כדאי לבטל את ההשתתפות העצמית? התשובה לכך אינה חד משמעית. כמובן שאם אתם לא אוהבים סיכונים ומעדיפים להיות מוכנים להכל, האופציה של פרמיה מוגדלת שתמנע מכם הפתעות בזמן אמת, תהיה עדיפה עבורכם. אולם סעיף ההשתתפות העצמית מאפשרת הוזלה של מחיר הפרמיה, כיוון שהיא מונעת התעסקות בתביעות קטנות ובעצם מאפשרת לחברות הביטוח לתת לכם ביטוח רכב מקיף במחיר מוזל.
חשוב לדעת שבמקרה של טוטאל – לוס – אין השתתפות עצמית, והמבטחת משלמת את מלוא הפיצויים.
טוטאל – לוס מוגדר כשהנזק הוא מעל 60% מערך הרכב עצמו.

מתי אפשר לוותר על ביטוח מקיף?

ביטוח מקיף הוא ביטוח רשות, כך שמראש הוא נתון לבחירתו של המבטח. ברב המקרים כדאי להצטייד בו, אבל יש חריגים – כמו הוספת ביטוח לרכב שני, רכב ישן שמחירו זול מאוד ולא משתלם לבטח אותו, או רכבים דו גלגליים שהביטוח המקיף עבורם יקר במיוחד. במקרים כאלו ניתן להסתפק בביטוח צד ג'. בשאר המקרים, ביטוח מקיף יכול למנוע מכם נזקים כלכליים כבדים מאד.

תמונה: https://pixabay.com/photos/travel-road-north-yorkshire-new-72870/