איך לבצע רכישה בטוחה של מכשיר טלפון נייד (כך שלא יעקצו אותך)

רפורמת הסלולר הגדולה שהחלה בתחילת העשור הקודם, הביאה לפתיחתן של לא מעט חנויות ומעבדות פרטיות אשר מוכרות מכשירי סלולר וציוד היקפי, באופן ישיר וזה חוסך המון כסף
איך לבצע רכישה בטוחה של מכשיר טלפון נייד

רפורמת הסלולר הגדולה שהחלה בתחילת העשור הקודם, הביאה לפתיחתן של לא מעט חנויות ומעבדות פרטיות אשר מוכרות מכשירי סלולר וציוד היקפי, באופן ישיר, מבלי לעבור דרך אחת מחברות הסלולר הפועלות בישראל.

היום, כל מי שרוצה לרכוש מכשיר סלולר לא צריך לפנות אל החברה בה הוא מנוי, אלא הוא יכול לגשת אל חנות טלפונים ניידים שבקניון או במרכז השכונתי ולקנות. יש לנו אפשרות ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות, שלל דגמים במחירים שונים.

לצערנו, כפי שיש חנות טלפונים ניידים אמינה ומקצועית אשר מוכרת מכשירי סלולר ברמה גבוהה, בתנאים טובים, כך גם ישנן חנויות אשר מנסות "לעקוץ" את הלקוחות שלהן, למכור להן מכשירים ברמה פחות טובה בעלויות גבוהות ובתנאים הרבה פחות טובים מהמקובל. על כן צריך לדעת היכן ואצל מי לבצע את הרכישה.

איך בוחרים חנות טלפונים ניידים בצורה נכונה

לפני שנסביר את הכללים לביצוע רכישה בטוחה של מכשיר נייד, צריך לדעת איך פונים אל חנות טלפונים ניידים אמינה ומקצועית. מאחר ויש הרבה מאוד חנויות בתחום, וחלקן מציעות לנו הצעות מאוד מרשימות, זה יכול לבלבל ולגרום לנו לחשוב שמשתלם לנו לפנות אל כל חנות, ללא הבדל.

הכלל הראשון הוא, לקרוא המלצות וחוות דעת של לקוחות אחרים. אפשר לעשות את זה דרך רשתות חברתיות, דרך אתרים באינטרנט ובדרכים אחרות. המלצות וחוות דעת יספקו לנו מידע אמין, איפה נכון לנו לקנות ואיפה לא.

הכלל השני, מוטב לקנות בחנויות מוכרות, חנויות שהן מותג בתחום, כאלה שאנחנו יכולים להיות בטוחים שהן לא ירצו לפגוע בתדמית שלהן ולמכור לנו מוצר פחות איכותי או בעלויות גבוהות מהמקובל בשוק.

הכלל השלישי, רצוי לבקר במספר חנויות, להתרשם לא רק מהקטלוג שלהן אלא גם מהצוות המקצועי שעומד לרשותן, ובפרט מהתנאים שמציעים לנו. אחד הדברים החשובים שעלינו לשים לב אליהם, הוא סוג האחריות שאנחנו מקבלים עבור המוצר, האם מדובר באחריות של יבואן מורשה או מקביל וכן לכמה זמן היא תקפה.

הכללים הנ"ל, יעזרו לנו לבצע בחירה נכונה בכל הקשור לחנות אליה נפנה ואצלה נבצע את הרכישה.

כיצד רוכשים מכשיר טלפון נייד בצורה בטוחה

מעבר לשאלה היכן נרצה לבצע את הרכישה, עולה שאלה כיצד נבצע רכישה של מכשיר טלפון נייד בצורה נכונה.

כאמור, יש את עניין אחריות המוצר, דבר שיכול להשפיע על אופי השימוש בו לטווח ארוך, אך יש גם היבטים שקשורים למכשיר עצמו. אנחנו צריכים לבדוק באיזה דגם מדובר, עד כמה הוא נחשב חדש ומתקדם, אילו פונקציות יש בו והאם הוא יכול לשרת  אותנו כפי שאנחנו רוצים.

צריך לזכור, גם היום בעידן בו מחירים של מכשירי סלולר הם יחסית נמוכים, עדיין נרצה לקנות מוצר במחיר אטרקטיבי ושישרת אותנו במשך מספר שנים, מבלי שנצטרך להחליף אותו.

 

תמונה: shutterstock