איך עובדים לוחות סולאריים

אין ספק שאחד השינויים המשמעותיים ביותר שחלו בעולם בעשורים האחרונים ובפרט החל משנות האלפיים, זו ההכרה שיש צורך לעבור מאנרגיה רגילה למקורות אנרגיה חלופיים, מתחדשים, אנרגיה סולארית.
איך עובדים לוחות סולאריים

אין ספק שאחד השינויים המשמעותיים ביותר שחלו בעולם בעשורים האחרונים ובפרט החל משנות האלפיים, זו ההכרה שיש צורך לעבור מאנרגיה רגילה למקורות אנרגיה חלופיים, מתחדשים, אנרגיה סולארית.

כלומר, במקום להפיק חשמל ואנרגיה מדלק, פחם, נפט וחומרים אחרים אשר הפקתם עולה הרבה מאוד כסף וגורמת לנזק סביבתי לאורך שנים, אזי שעלינו לעבור ולהשתמש באנרגיה סולארית אשר מופקת מחומרים טבעיים כמו השמש. מדובר על מקור אנרגיה בלתי נגמר, לא מתכלה, והכי חשוב, הפקתו היא מאוד זולה ונקייה. יותר ויותר מדינות וחברות החלו לעסוק בתחום במהלך השנים, והיום זה באמת הכיוון אליו אנחנו הולכים.

חברות כמו תדיראן סולאר ואחרות, אשר במשך שנים רבות ייצרו מוצרים טכנולוגיים שונים והפכו שם דבר בתחום, היום משלבות את הידע שעומד לרשותן וכן את הכלים והאמצעים, על מנת להשתלב בתחום של אנרגיה סולארית. בין אם זה על ידי ייצור מכשירים שיאפשרו הפקה של אנרגיה כזו, ובין אם זה על ידי ייצור מכשירים וציוד אשר עובדים על בסיס אנרגיה סולארית.

אחד מאותם אמצעים אשר בעזרתם אפשר להפיק אנרגיה כזו, הם לוחות סולאריים. אנחנו יכולים להבחין בהם היום בצורה משמעותית, כשאנחנו מתבוננים על גגות של מבנים שונים, בפרט מבנים של מוסדות ציבור, מוסדות חינוך, בריאות ומוסדות אחרים. יותר ויותר מבנים מתכסים בלוחות סולאריים מתוך כוונה להפיק בעזרתם חשמל שישרת את המבנה. כך חוסכים בעלויות ויוצרים אנרגיה נקייה.

איך הלוחות פועלים?

לוחות סולאריים, בין אם זה של תדיראן סולאר ובין אם זה של חברות אחרות, פועלים באופן הבא: אנחנו מחברים את הלוחות אל גג המבנה, השמש משחררת אליהם חומרים שונים, דוגמא פוטונים אשר משחררים אלקטרונים, הם יוצרים מעגל חשמל, וכאשר כל האלקטרונים זורמים דרך המעגל, נוצר חשמל.

כמובן שזה מעט יותר מורכב מזה, שכן יש צורך לחבר את הלוחות אל מערכת החשמל של המבנה, באופן כזה שיהיה אפשר להשתמש בה בצורה סדירה. חשוב לציין, על פניו הגיוני שהלוחות יפעלו רק כאשר יש שמש, בין אם זה במהלך היום ובין אם זה בעונת הקיץ או האביב. אך זה לא מדויק, שכן המערכת יודעת לייצר ולאגור חשמל, על מנת שהיא תוכל לשרת את המבנה גם בשעות ובימים אחרים.

מה צריך לדעת לפני שמתקינים פאנלים סולאריים?

על מנת להתקין פאנלים סולאריים, עלינו לוודא שהגג עצמו מיועד לכך ואכן אפשר לעשות זאת בצורה בטוחה. יש לוודא כמובן שהמערכות עצמן מחוברות היטב ותקינות. לכן גם חשוב שבעל מקצוע יתקין עבורנו את הפאנלים ולא גורם שאיננו מוסמך לכך.

מעבר לזה, חשוב מאוד לבדוק מה צריך לעשות בשביל לתחזק את הפנאלים, בשביל שנוכל להשתמש בהם באופן קבוע. אנחנו נידרש לנקות אותם ולבחון את השימוש בהם מעת לעת.

תמונה: shutterstock