לאיזה שינוי גרמה טכנולוגיית AI בכתיבת תוכן?

לאיזה שינוי גרמה טכנולוגיית AI בכתיבת תוכן

כלים שונים של כתיבת תוכן באמצעות AI מוכיחים את עצמם ככלים מאוד יעילים, מה שגורם לכותבי התוכן לחשוש קצת ממעמדם. כתוצאה מכך, נשאלת השאלה הגדולה – כיצד הכלים של AI משנים את התחום של כתיבת תוכן בפרט ואת תחום השיווק הדיגיטלי בכלל? אמנם כתיבת תוכן עם בינה מלאכותית היא חכמה מספיק כדי ליצור כמה שורות קצרות וקלות כדי לסייע לכותבים להשלים את החסר בתוכן שהם כותבים, אבל אנחנו עדיין רחוקים מכתיבה איכותית של מאמרים שלמים המתבצעת באמצעות AI כמו מאמרים שכותב תוכן סביר כותב, קל וחומר כותב תוכן מצוין.

מה זה בינה מלאכותית?

בינה מלאכותית היא היכולת להשתמש בטכנולוגיה כדי לנסות לשכפל את האינטלקט האנושי. זוהי מערכת שממפה ומחקה פונקציות קוגניטיביות כמו למידה ופתרון בעיות, המגשרת על הפער בין אדם למכונה. במילים אחרות, במקום רק לציית להנחיות, בינה מלאכותית שואפת להבין איך אנשים חושבים וממלאת משימות בהתאם. דוגמא מעולה לכך הוא צ'אט GPT שנוצר על ידי OpenAI שיוצר טקסט, תרגום, שאלות תשובות ותכנים נוספים בהתאם למה שאתם מכניסים בשורת הטקסט.

כתיבת תוכן באמצעות AI
כתיבת תוכן באמצעות AI

איך מערכת AI כותבת תוכן?

שיווק דיגיטלי הוא תחום שנשען על שיפורים חדשים כמו יצירת תוכן באמצעות AI. אבל איך AI משנה את התחום במיוחד בנושא של כתיבה? זה לא פשוט כמו שזה נשמע. כדי לפתח טקסט אנושי, הבינה מלאכותית משתמשת בנתוני טקסט, סטטיסטיקות או מדיה כקלט. נתונים אלו נסרקים בדרך כלל על ידי אלגוריתם שלאחר מכן מסדר את התוכן על סמך מבנה מתוכנת מראש. בסופו של דבר, המוצר הסופי מיוצר על סמך המידע שהוזן ועל ההנחיה לסגנון הכתיבה שהוזנה. בנוסף, ניתן להתאים אישיתי אלגוריתמים של AI שמעבירים טון, קול כתיבה או סגנונות כתיבה ספציפיים.

למה AI לא יכול להחליף כותבי תוכן אנושיים?

הפיתוח של מוצרי בינה מלאכותית מוכיח שה-AI התקדם עד לנקודה שבה הוא יכול לבצע עבודות ספציפיות. מצד שני, בני אדם מצטיינים בתכונות שבינה מלאכותית לא יכולה כרגע להכיל כמו יצירתיות, רגש ואמפתיה. מערכות AI עדיין מסתמכות על המידע וההנחיות שהן מקבלות כדי ליצור תוכן וכתוצאה מכך האלגוריתם לא חכם מספיק כדי לכתוב תוכן עבור קהל אנושי. צרכנים וגולשים באינטרנט מחפשים התאמה אישית מדויקת יותר של טקסט שיווקי בהתאם למטרות ולרצונות שלהם ואת זה AI לא יכול לספק (עדיין). אלה המיומנויות שחסרות בתוכן AI:

  • פיתוח רעיונות – כותבי AI יכולים לארגן נתונים ולמצוא מילים כדי להסביר אותם אך הם לא יכולים לקחת עובדות ולהפוך אותם לרעיונות.
  • זיהוי של קהל היעד – חיבור לצרכן מצריך הבנה של הצרכים שלו. כותב תוכן אנושי מסוגל לצפות ולהבין את קהל היעד כדי לכתוב תוכן שמותאם לו אישית.
  • זיהוי דקויות של טון דיבור – בינה מלאכותית אמנם יכולה לכתוב בטון מסוים אבל היא לא תדע להתאים את הטון בהתאם לחלקים שונים בטקסט אלא תכתוב את כל הטקסט הרצוי באותו הטון.
  • אותנטיות – יצירת תוכן שמבדיל את החברה שלכם מהמתחרים דורשת ניואנסים והתאמה אישית מדויקת למותג שחסרים לבינה מלאכותית.
  • בחירת השפה השיווקית הנכונה – למרות שכותבי AI יכולים ליצור מגוון מבנים של משפטים, יש ביטויים מסוימים שהופכים קופי רגיל לקופי מצוין. לרוע המזל, כותבים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית לא מצליחים לכתוב תוכן שיווקי ספייסי כמו קופירייטרים.

איך כותבי תוכן יכולים להשתמש ב-AI?

  1. סיוע בשבירת חסמי כתיבה

זה לא סוד שאחת התכונות הבולטות של כותבי תוכן היא היכולת לחשוב בצורה יצירתית. עם זאת, אפילו לכותבים ולקופירייטרים הטובים ביותר לפעמים נגמרים הרעיונות לחידושים מה שמקשה על הגשת המשימות בזמן. כותבים יכולים להיעזר ב-AI כדי למצוא רעיונות נוספים לתוכן, זוויות שונות לכתיבה וכותרות. ישנם כותבי AI שלא מאפשרים כתיבה של מאמר שלם אלא רק של הדברים "הקטנים" הללו.

  1. אופטימיזציה של תוכן

כותבי תוכן ובעלי אתרים משתמשים בכלי SEO כדי לנטר דפים מהאתר המופיעים בתוצאות החיפוש ולהשתמש בלמידת המכונה ובעיבוד השפה כדי לתת הצעות על בסיס נתונים (Data-Driven Suggestions). למידה עמוקה ועיבוד השפה בכלים כמו MarketMuse שעוזר לכם לנתח מיליוני דפים ולבנות מודלים של כותרות ונושאים תוך שניות.

  1. יצירת תוכן בקנה מידה גדול

שימוש נוסף ב-AI המסייע לכותבים אנושיים זו האפשרות ליצור תוכן בקנה מידה עצום. עבור עסקים קטנים וחברות שלא יכולות להרשות לעצמם להחזיק בשכר כמות גדולה של כותבי תוכן, מערכות AI ליצירת תוכן בשילוב עם טאצ' אישי של כותב תוכן זה פתרון מעולה. כותב תוכן לא יכול לכתוב 100 דפי מוצר ביום אחד אבל עם תוכנת AI ליצירת תוכן הוא יכול ליצור 100 כאלה ולערוך אותם בכמה שעות בודדות.

לסיכום

בזמן כתיבת מיילים ב-Gmail או כתיבת תוכן ב-Docs, בינה מלאכותית יכולה להציע הצעות המסייעות לך לסיים משפטים או להשלים רעיון אבל אם נהיה כנים זה כמעט תמיד רק ישלים את הרעיון שלכם וזה החיסרון המרכזי של תוכן AI. בינה מלאכותית מתייחסת רק לטקסט שלכם בהתאם לתוכן שכתבתם ומציעה הצעות בהתבסס על ניחוש מושכל. כותבי תוכן אנושיים משתמשים בבינה מלאכותית להעלות רעיונות חדשים או למנף את התוכן שיצא ממערכת ה-AI אבל עדיין נמצאים "במושב הנהג" בכל מה שקשור לכתיבת תוכן בעוד "שהרכב" הפך למתקדם יותר.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה ניהול מוניטין, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה Amazon Web Service ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור
אור