במה כדאי להתמקד עם המאמן האישי שלכם?

לא מעט אנשים בוחרים לעבוד עם מאמן אישי על מנת למצוא דרכים כיצד להצליח, בין אם זה בחיים בכלל ובין אם זה בנקודות ספציפיות, כמו למשל, עבודה, זוגיות, משפחה, לימודים ובדברים אחרים בחיים.
במה כדאי להתמקד עם המאמן האישי שלכם?

לא מעט אנשים בוחרים לעבוד עם מאמן אישי על מנת למצוא דרכים כיצד להצליח, בין אם זה בחיים בכלל ובין אם זה בנקודות ספציפיות, כמו למשל, עבודה, זוגיות, משפחה, לימודים ובדברים אחרים בחיים.

לרוב, באופן טבעי, אנשים מתמקדים בשאלה כיצד לבחור מאמן אישי. הנחת היסוד היא, אם בוחרים את המאמן הנכון אז אפשר לקבל ממנו את הכלים הרצויים בשביל להצליח, בשביל להציב יעדים ולעמוד בהם. זה נכון, אך יש נקודה משמעותית אחרת שאנחנו צריכים לחשוב עליה והיא במה להתמקד בעבודה עם המאמן. זה חשוב לא פחות מהשאלה כיצד לבחור מאמן.

בשביל להתייחס לשאלה במה להתמקד בעבודה עם מאמן אישי ואיך לעשות את זה, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו תחילה לשם מה ברצוננו לעבוד איתו ועל פי זה גם נחליט עם איזה מאמן אנחנו רוצים לעבוד. המטרה שלנו צריכה להיות הן שנקבל את הכלים הטובים ביותר והן שהם יתאימו לצרכים שלנו בנקודת הזמן הנוכחית וכן בעתיד.

לשם מה נרצה לעבוד עם מאמן אישי?

ישנן סיבות שונות מדוע נרצה לעבוד עם מאמן. כאמור, אלו יכולות להיות סיבות אישיות, סיבות משפחתיות, זוגיות, וכן סיבות מקצועיות. אנחנו יכולים להחליט שברצוננו לעבוד עם מאמן שיעזור לנו למצוא עבודה, מאמן שיעזור לנו לקדם את העסק שלנו, יאפשר לנו להתקדם מבחינה מקצועית בתחום בו אנחנו עוסקים ועוד.

ברגע שאנחנו נדע למקד את הסיבה לשמה ברצוננו לעבוד עם מאמן אישי, יהיה לנו הרבה יותר קל להחליט בסופו של דבר באילו היבטים ונושאים נתמקד וכיצד לעשות זאת. לשם כך אנחנו גם צריכים להבין את מהות האימון, לא מדובר בטיפול פסיכולוגי שאמור לגעת בנושאים "כבדים", רגשיים או אחרים, אלא בנושאים פרקטיים שאמורים לשרת אותנו ביום יום.

איך בוחרים במה להתמקד בעבודה עם מאמן?

כל אחד מאיתנו מתמודד עם קשיים ובעיות שונות שיכולות להשפיע על הדרך בה הוא מתנהל או מתפקד, בין אם זה ביום יום ובין אם זה באופן כללי, לאורך זמן. על מנת להתמודד עם הקשיים והבעיות, הוא צריך לאפיין אותם בצורה נכונה וכן הוא צריך לשאול את עצמו, איזה קושי משפיע עליו יותר מאחרים. אם קושי אחד ייפתר, האם קשיים אחרים יכולים להיפתר בעקבותיו.

למשל, ישנם אנשים שהבעיה העיקרית שלהם היא חוסר יכולת להתמודד במצבים חברתיים שונים. כתוצאה מכך הם מתקשים בדברים אחרים, הם מונעים מעצמם דברים מסוימים ומתקשים להתקדם הלאה. לכן, שווה להם להתמקד בהיבט החברתי ולא בדברים אחרים, אפילו אם הם יותר "קלים" לפתרון.

כאמור, אימון אישי הוא עניין הרבה יותר פרקטי ומעשי מאשר טיפול פסיכולוגי ולכן גם חשוב להסתכל על הדברים בצורה כזו ולבחון אותם בהתאם. לבחון מה יכול לשרת אותנו וכיצד. עלינו להתמקד בדברים מעשיים שיכולים לקדם אותנו.

תמונה: shutterstock