מולטי מדיה מתקדמת בחדר הישיבות

מאמר זה מתרכז בצרכי המולטימדיה שיש לנו כאשר אנו משתמשים בחדרי ישיבות ומהו הציוד היעיל ביותר. במאמר נסקור שני היבטים חשובים: תמונה ואודיו. כיצד לבחור מקרן מתאים ומה השימוש הנכון למערכת מיקרופוני לחצן (PTT).
projector

בחירת מקרן לחדר הישיבות

מקרנים תמיד היו האופציה הזולה להשגת תמונה גדולה במיוחד. לדוגמא אם נרצה לרכוש מסך LCD שגודל התמונה שלו היא 300 אינץ׳ מחירו יהיה דומה יותר לזה של דירה קטנה מאשר למוצר צריכה. לכן האופציה הטבעית היא ללכת לכיוון ההקרנה. עוד יתרון מובהק של מקרן על פני מסך טלוויזיה (מלבד גודל התמונה) הוא היותו קומפקטי, ניתן לנייוד בקלות ויכול ליהיות מותקן על תקרה הרחק מידיים סקרניות.

בניגוד למסך המקובע על קיר. שימו לב שיש הבדל בין המכשירים השונים בעוצמות האור המוקרנת – (אנסי לומס) והרזולוציה, יש מקרנים המתאימים לשימושים משרדיים כמו הקרנה בחדרי ישיבות מוארים אשר בדרך כלל יהיו חזקים כדי לספק תמונה טובה גם באור חלקי ויש מקרנים המתאימים לקולנוע ביתי. המקרנים לקולנוע ביתי בדרך כלל מתואמים לעבודה בחללים חשוכים לגמרי כך שלא יהיה החרכי להשתמש במקרן חזק במיוחד כדי לקבל הקרנה נאותה.

בגדול אפשר לחלק את עולם המקרנים לשלוש קטגוריות עיקריות: מקרנים לקולנוע ביתי הניחנים בהקרנה ברזולוציה גבוהה ואיכות תמונה משופרת. מקרן כזה מסוגל להוציא ולהחיות את הפרטים הקטנים ביותר והוא מומלץ לצפייה מהנה ואיכותית ביותר בסרטים ומשחקים. הקטגוריה השניה היא עיסקית ומכילה את כל נושא חדרי הישיבות ובה נתמקד.

בשנים האחרונות חווינו התפתחות משמעותית בטכנולוגית ההקרנה לחדרי ישיבות. כיום ניתן להתקין מקרן קומפקטי שקט ועוצמתי בכל חדר ישיבות. הקטגוריה השלישית היא קטגוריה פחות רלוונטית לענייננו אך חשוב לדעת גם עליה. זו היא הקטגוריה המקצועית שם השמים הם הגבול, מקרנים אשר יכולים להקרין תמונה בהירה, מדויקת ורוויית צבעים ממרחקים גדולים. מקרנים כאלה נפגוש בדרך כלל במופעי פארק ענקים ובאירעים המוניים.

כמה חזק צריך ליהיות המקרן?

מאחר וחדר ישיבות ממוצע יהיה מואר ולו אף באור חלקי או מעומעם עוצמת הקרנה גבוהה של המקרן חשובה ביותר. לפני שאתם מחליטים איזה מקרן לרכוש היכנסו לחדר הישיבות, שם יותקן המקרן, ובדקו כמה האזור עליו תיהיה מוקרנת התמונה מואר. צריך לקחת בחשבון שכל מנורה, חלון וכל מה עלול להאיר את סביבת התמונה המוקרנת. כלומר, ככל שהסביבה מאורת יותר כך נדרש מקרן עם עוצמת הקרנה גבוהה יותר. המקרנים המקובלים בחדרי ישיבות בגדלים בינוניים מגיעים עם עוצמת הקרנה מינימלית של 3,000 אנסי לומנס, אך יש לזכור שככל שעולים בעוצמת ההקרנה מתגבר רעש מערכת הקירור, משקל המקרן עולה וכמובן שגם המחיר עולה בהתאם.

במידה וחדר הישיבות שלכם מואר יחסית תצטרכו כנראה מקרן עם עוצמת הקרנה של לא פחות מ – 3,000 אנסי לומנס ועדיף אף יותר על מנת להקרין תמונה חדה, ברורה ונוחה לצפייה. יתרון נוסף של מקרנים בעוצמות גבוהות הוא יחס חיי הנורה. במקרנים חזקים נורת ההקרנה בדרך כלל תוכל לספק שעות רבות יותר של הקרנה ללא נפילת עוצמת ההקרנה. במקרנים שעד 2,000 אנסי לומנס אורך חיי הנורה היא כ – 4,000 שעות כאשר במקרנים בעוצמת 3,000 אנסי לומס ומעלה יוכלו לספק בדרך כלל כ – 10,000 שעות ואף יותר. בחישוב הכללי לטווח הרחוק מקרן חזק הוא מקרן מעט משתלם יותר.

רכישה או השכרה?

רכישת מקרן כמובן באה עם המון יתרונות ברורים. המקרן שיך לכם ואתם יכולים לעשות בו כרצונכם. אך קימת בשוק גם אופציה להשכרת מקרן. השכרת מקרנים הוא תחום וותיק אשר נמצא בגדילה מתמדת וניתן למצוא ספקים רבים ומחירים תחרותיים. אחד היתרונות הברורים של השכרת מקרן הוא היכולת לשנות, להחליף, להישאר מעודכנים בפסגת הטכנולוגיה ועם היד על הדופק. אם המקרן הישן לא מתאים יותר תוכלו תמיד לשדרג בקלות ללא צורך ברכישת חדש.

בשורה התחתונה

לחדר ישיבות נבחר מקרן אשר מתאים בעוצמתו לעוצמת התאורה בחדר הישיבות. עם ערך אנסי לומנס בהתאם לתאורת החדר הרצוייה בזמן שימוש במקרן וברזולוציה גבוהה אשר יקרין תמונה גדולה איכותית ובהירה. אנו ממליצים גם על רכישת מסך הקרנה יעודי אשר משפר משמעותית את חווית הצפיה.

מערכת מיקרופוני לחצן (PTT) לחדרי ישיבות

למה צריך מערכת מיקרופוני לחצן (PTT)?

כאשר יש צורך בתיעוד כולל של ישיבות ותסקירים. הקלטה של הנאמר לצרכי תמלול, תרגום או שיחות ווידאו טרנס אטלנטיות נעשית חשובה יותר ויותר. הקלטה איכותיות וברורה של הנאמר מתאפשרת באמצעות מערכת מיקרופוני לחצן (Push To Talk) אשר מאפשרות בידוד של האדם המדבר מסביבתו על ידי ליחצה על כפתור הדיבור האישי. כך נוצרת מובנות דיבור גבוהה בעוצמה נוחה להאזנה. כל מיקרופון במערכת מחובר לשכנו בשרשור. את המערכת מנהל מודול אליו מתחברים כל המיקרופונים. אפשר לחלק את המיקרופונים לקבוצות שיכולות להישלט בנפרד מהמודול. תכונה זו נוחה לתרחישים בהם יש מספר משתתפים רב או קבוצות שיחה שונות באותו מתחם.

מהי המערכת המתאימה לכם ביותר

כדי לבחור את מערכת המיקרופונים האידאלית עבורכם צריך להביא בחשבון מספר גורמים. גודל החדר, מספר המשתתפים המירבי, יכולות הקלטה של המערכת ואיכות הרכיבים. במערכות מיקרופונים יעודיות טובה המשתתפים יוכלו להאזין לנאמר בעזרת רמקול קטן המותקן בבסיסו של המיקרופון.

כך, ההגברה ממוקדת כלפי המאזין (בניגוד למערכת הגברה כללית של אולם למשל) ניתן להשיג מובנות דיבור גבוהה וניתן ברוב המיקרים גם לחבר אוזניה לבסיס ובכך ״לנקות״ עוד קצת את האודיו המוקלט כמעט כמו באולפן. בדרך כלל ליושב הראש של ההתכנסות יהיה מיקרופון שיוכל להשתלט ולהשתיק את כל המיקרופונים האחרים בחדר וכך לנהל דיון עניני.

לסיכום.

מערכת מיקרופוני לחצן (PTT) נועדה לתיעוד והגברת הנוכחים בישיבה ומוצלת מאוד כאשר אתם צריכים אמינות, תיעוד ברור באיכות מעולה ושליטה על החומר המוקלט בקלות ויעילות גבוהה.