הפרמידה של טסלה – תאוריה מהפכנית

ניקולה טסלה, אבי טכנולוגיית הרדיו, החשמל המודרני ערך ניסוי מעניין בקולרדוספרינגס, ארה"ב. הוא בנה מגדל בצורת פרמידה שמטרתו הייתה לאסוף אנרגיה חשמלית מהמטען החשמלי שלהשערתו מקיף את כדור הארץ. הוא בחר את המיקום הספציפי בהתאם לתובנה שהייתה לו לגביי המיקום הגאוגרפי של הפירמידות - אחת התעלומות הגדולות בתולדות האנושות המודרנית - וניסה להוכיח זאת.
the-fascinating-life-of-nikola-tesla-the-genius-who-electrified-the-world-and-dreamed-up-death-rays

הניסוי הגדול של ניקולה טסלה

ניקולה טסלה, אבי טכנולוגיית הרדיו, החשמל המודרני ערך ניסוי מעניין בקולרדוספרינגס, ארה"ב. הוא בנה מגדל בצורת פרמידה שמטרתו הייתה לאסוף אנרגיה חשמלית מהמטען החשמלי שלהשערתו מקיף את כדור הארץ. הוא בחר את המיקום הספציפי בהתאם לתובנה שהייתה לו לגביי המיקום הגאוגרפי של הפירמידות – אחת התעלומות הגדולות בתולדות האנושות המודרנית – וניסה להוכיח זאת.

על אף שהניסוי היקר לא הוכח, וטסלה הפסיד את הונו בעקבות נטישת הספונסר העיקרי שלו באותה התקופה, ישנם עדויות רבות בקולרדוספרינגס על קרן אור עוצמתית – עמוד אור לשמיים. מה שמלמד שהייתה לו הצלחה חלקית.

עתיד המחקר של טסלה

אז האם טסלה השאיר לנו למעשה את הפתח להבנת המיסתורין הגדול ביותר על כדור הארץ? למה מדענים אשר מנסים להחיות את המחקר שלו נלעגים במקרה הטוב ונרדפים ויורדים למחתרת במקרה הרע?

צפו בסרט על ניקולס טסלה :

אז מיהו ניקולה טסלה?

ניקולה טסלה נולד ב- 10 ביולי 1856 ונפטר ב- 7 בינואר 1943. טסלה הוא מגדולי הפיזקאים, מהנדס חשמל פורץ דרך וממציא. בארצות הברית זכה טסלה לכינוי "הקוסם מהמערב". ועל שמו קרויה יחידת המדידה טסלה אותה אנו מסמנים עם האות הלועזית T. טסלה גם המציא שיטה לשידור גלי רדיו שפיתחה את רעיון השנאי. על אף החדשנות גם בתחום זה, לא ראה תגמול רב על תרומתו למדע ולאנושות.

חזונו של טסלה היה לשדר חשמל בצורה אלחוטית באופן שיספק חשמל לעולם כולו. לשם כך המציא את הסליל שנקרא על שמו "סליל טסלה" – שנאי המאפשר לשנות את המתח ורת התדירות של זרם החשמל הזורם דרכו.

הסליל של טסלה – The Tesla Coil

הסליל איפשר שידור חשמל באוויר למרחקים ארוכים.  בשנת 1899 טסלה הדגים שידור חשמל למרחק של כ-40 ק"מ וכך גייס את המימון אשר היה נדרש לו על מנת להתקדם עם הפרוייקט השאפתני שלו כשברקע תומאס אדיסון פיתח את רשת החשמל האמריקאית הודות להמצאת אחרת של טסלה אותה "לקח" מטסלה אשר מעולם לא נהנה מפירות ההמצאה האדירה שלו.

חשמל אלחוטי

טסלה החל לבנות סליל טסלה ענק שכאמור נשען על הפילוסופיה של מיקום הפרמידות ביחס למבנה והצורה של כדור הארץ – אך המימון שלו הופסק לפני שהניסוי רשם הצלחה רשמית ובכך הסתיים המסע של טסלה לעבר הפרמידה המודרנית הראשונה – באמצעותה רצה לשדר חשמל באופן אלחוטי.